Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum.

Rok 2020 zapadnie nam w pamięci na długie lata, przede wszystkim negatywnie ze względu na epidemię i jej konsekwencje dla gospodarek. Warto jednak zwrócić uwagę na pozytywne zmiany jakie wymusiła epidemia – jedną z najważniejszych jest elastyczność w podejściu do życia. 

Dzięki tym zmianom polski rynek inwestycyjny otrzymuje kolejną szansę zbudowania swojej istotności dla klientów indywidualnych. W poprzednich latach rynek naraził klientów na konieczność absorpcji różnych złych „koncepcji”, które skończyły się utratą lub blokadą wielu miliardów aktywów. Trudno było się dziwić klientom, że znaczna ich cześć omija „nas” szerokim łukiem. W tej chwili dostaliśmy nową szansę – otworzyło się „okienko transferowe”, w którym uelastycznieni klienci ponownie się nami zainteresowali.

Mamy w tym kontekście trzy argumenty wspomagające:

  • depozyty w bankach praktycznie znikają i osoby posiadające jakieś oszczędności będą chętniej się rozglądać za alternatywami,
  • wymuszony regulacyjnie spadek kosztów oraz większa transparentność mogą nas wspomóc w odbudowywaniu wizerunku,
  • odbudowa zaufania, która może się odbyć tylko pod warunkiem etycznego działania z dużym poziomem empatii. 

Klienci wybaczą nam błędy przeszłości, jeśli nie będziemy ich powtarzać w przyszłości. Liczą na to, że my jako ich partnerzy w budowaniu oszczędności i zarządzaniu ich sprawami finansowymi, będziemy transparentni, otwarci, zainteresowani faktycznymi potrzebami i cierpliwi w budowaniu ich doświadczenia. W tym kontekście Certyfikowani Doradcy EFPA są przewodnikami niosącymi „kaganek dobrej praktyki” w pracy z klientami.

TFI PZU stara się wcielać w życie pomysły – m.in. fundusze niskokosztowe czy fundusz z darmowym ubezpieczeniem od ryzyka inwestycyjnego, które mają w tym pomagać. Pomimo tego, że wymuszają one na nas więcej pracy i wybieramy w nich dłuższą i krętą drogę, to wiemy, że dzięki temu empatycznie odpowiadamy na potrzeby klientów.  

Miniony Kongres  pokazał że warto być razem, a rekordowa ilość uczestników, pokazała ze zainteresowanie wartościami propagowanymi przez EFPA jest ogromne. Gratulujemy Zarządowi sprostaniu temu wyzwaniu organizacyjnemu w trudnych warunkach działania. 

Na nadchodzący rok życzymy przede wszystkim uspokojenia w gospodarce oraz jak najszybszego powrotu do swobodnych kontaktów przy lunchu, kawie i czymś więcej 😉


 

Andrzej Czyrko

Dyrektor Biura Sprzedaży TFI PZU SA